Corona en topsport:
In tijden van  Corona is (top)sport van onderbelang en primeert vooral de gezondheid.  Voor (top)sporters is dit mentaal een moeilijk gegeven. Begin van het jaar stellen ze doelen voorop, maken ze een plan om naar die doelen toe te werken. Nu vallen deze doelen weg en moeten ze nieuwe doelen stellen waarbij misschien niet het sportieve primeert, maar wel hun gezondheid.
Voor ieder van hen wordt het een moeilijke oefening om te kijken naar zichzelf en voorop te stellen wat ze voor zichzelf belangrijk vinden.  
In ieder geval zal iedereen zijn trainingsschema best even afbouwen totdat we meer zicht hebben op een nieuwe start van de competitie. Je kan deze periode gebruiken om te werken aan zwakke punten, je corestability terug wat te verbeteren, of  het plezier van het sporten terugvinden zonder dat er druk achter zit.
Door dagelijks wel te sporten behoud je je basisconditie en behoud je ook je immuniteit. Als het binnen enkele weken duidelijk wordt wanneer  de competitie terug opgestart wordt, kan al snel de intensiteit en het volume verhoogt worden waardoor de topconditie er snel terug zal zijn.
Daarnaast is het belangrijk om voldoende aandacht aan gezonde voeding te besteden. Eet voldoende groenten en fruit, eventueel aangevuld met supplementen. Zo drink ik dagelijks mijn glas aloë vera gel gecombineerd met pommesteen om er zo voor te zorgen dat ik voldoende antioxidanten binnenkrijg.
Hier kan je nog een interessant artikel lezen van podiumrunner.

Verzorg jezelf en je naasten, beweeg dagelijks, neem voldoende rust en zorg voor kwalitatief goede voeding. Keep it save!